Visar inlägg med etikett finns alltid orsak att fira. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett finns alltid orsak att fira. Visa alla inlägg

fredag 30 oktober 2015

Glöggen

Jag tycker egentligen bäst om att dricka glögg innan julen. Direkt julafton är förbi känns det också som att glöggsäsongen får vara över, och därför brukar jag också börja glöggdrickandet ganska tidigt så att jag säkert ska hinna dricka så mycket glögg som möjligt.

Glögginvigningen brukar ske i oktober och jag insåg plötsligt att oktobermånad nu är påväg att försvinna så det var bara att göra slag i saken och inhandla glöggen. Jag har till och med varit riktigt effektiv och ivrig och hunnit med två glöggkvällar denna vecka.

Den andra kvällen satsade vi dessutom stort och lade till pepparkakor och julmusik också. Ska de va' så ska de va'.




Jess! Tre bitar = en önskning! :)

Allt prat om glögg fick mig plötsligt att tänka på Blossa-flashmoben som vi gjorde med kören i Sthlm förra året. Så här kommer en favorit i repris;


fredag 23 oktober 2015

Superfredag

Idag började jag dagen med att dricka skumppa och äta en smörgås fylld med smör, ost, avokado, gurka, bacon, grynost och äggröra. Efter det smällde jag ännu i mig en våffla med nutella-topping. En start på dagen som jag start rekommenderar.
Och nej tyvärr är detta ingen vana jag gör varje fredag, utan orsaken var Annas födelsedag. Vi såg det som en bra orsak att traska iväg med fyllda matpåsar och duka upp en frukost hemma hos henne.

Vad har jag annat gjort då? Tja, förra veckan var det ju höstlov, och jag brummade iväg till Nagu i en bil fylld med systerdöttrar, en syster och en mor. Blev en helg fylld med sömn, mat, sol och socialt umgänge. Så passade vi även på att fylla på våra lager inför vintern och plocka några påsar svamp.


Bra när man har med småbarn så man "är tvungen" att ta en picknickpaus mitt i svampplockandet :)


måndag 14 september 2015

Ida-dagen

Måste säga att jag är mycket stolt och tacksam över mina utisar. Förra veckan blev det tal om namnsdagar och som jag redan lärt mig förra året är ju tydligen namnsdagar inget övriga människor firar. Men såklart klargjorde jag att en namnsdag är en mycket bra orsak att fira. När jag sen berättade att det var min namnsdag denna vecka var det genast ett par som erbjöd sig att baka en kaka åt mig. Och sagt och gjort, idag blev jag bjuden på världens bästa namnsdagskaka. Helt fantastiskt!

Pannkakstårta med massa choklad, grädde, nutella och bananer. De har verkligen på koll vad jag gillar :)
Det är inte bara mina utisar som vill uppvakta mig på min namnsdag utan råkade också läsa att jag skulle fått gratis biltvätt namnsdagen till ära idag. Nästan så jag tänkte sticka iväg och köpa en smutsig bil bara för att få utnyttja erbjudandet...