Visar inlägg med etikett citat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett citat. Visa alla inlägg

måndag 8 december 2014

Gratis helg

Så var ännu en helg slut men jag har som sagt förtjänat ihop massa trevliga saker under helgen. Igår åkte vi nämligen till Stockholm med kören för att göra en flashmob för Blossa, dvs. svenskarnas glögg. Vi åkte till olika köpcentrum, spred ut oss och började plötsligt sjunga. Sjukt roligt - och dessutom fick vi då en massa gratis saker för det hårda jobbet.

Idag förtjänade jag även ihop en gratis konsert med OD (Orphei Drängar), genom att agera konsertvärd en knapp timme innan konserten började. OD är en känd manskör, som har ganska speciella och roliga föreställningar och dessutom alltid någon hemlig gäst, denna gång bl.a. Vanna Rosengren. Konserten var bra, fast skulle kanske varit ännu bättre om jag skulle ha sett lite mer. Det var nämligen några tanter som kom och tog våra platser, så vi var tvungna att stå hela föreställningen..


fredag 16 maj 2014

Dagen-efter

Igår var jag på länk IGEN. Och tack vare att jag sprang med några kompisar blev det hela 6 km! Kan säga att det är många år sedan jag senast sprungit så långt, och det bästa är att det dessutom gick riktigt lätt och var riktigt roligt. Som pricken över i:et har jag sen sovit den bästa sömnen på läänge i natt. Får bara hoppas att årets springkarriär håller i sig lite längre än vad den vanligtvis brukar...Får nämligen alltid en sån motivation att springa någon gång under våren, sen springer jag ett par gånger, tappar motivationen och så går det ett år till nästa gång. 

http://www.pinterest.com/pin/143059725635935080/
...och jaa, jag känner mej riktigt dagen-efter idag; trött och lite värk i hela kroppen. Härligt att känna att man gjort nånting ;)

tisdag 13 maj 2014

Can't sleep

Tjena bloggen! Klockan är ett på natten, men jag är ännu klarvaken. Det ironiska är att imorgon förstås är enda morgonen denna vecka som jag behöver stiga upp tidigt, för att dessutom hålla en presentation genast från morgonen. Anyway tyckte jag det började kännas tråkigt att bara ligga och lönlöst försöka somna så jag tänkte att jag lika gärna kunde passa på och blogga lite. Hör och häpna har jag varit på länk ikväll(!), vilket kan vara orsaken till att jag ännu inte blivit sömnig. Är säkert ännu lite uppe i varv och småchockad över att jag faktiskt kommit mig iväg och springa.

För att inte bara babbla onödigheter här så tänkte jag dela med mig av mina kan-inte-sova-strategier. Jag har en tydlig strategi jag alltid brukar följa när jag inte kan sova. För det första går jag upp och hämtar ett par skorpor med smör på. Efter det går jag tillbaka till sängen och lägger på ett Vänner-avsnitt. Det ligger jag sen och tittar på tills jag blir trött, då stänger jag ögonen men fortsätter att ha på Vänner-avsnittet på svag volym. Vänner är nämligen en serie jag kan utan och innan, så fastän jag blundar kan jag ligga och småskratta för mig själv eftersom jag vet vad som ska hända. Det gör det till en perfekt bakgrund för att somna in. Kan garantera att det inte är många gånger denna strategi inte har fungerat. Så nu tror jag det får vara dags att hämta skorporna, och säga godnatt!

Men hur gör ni när ni inte kan sova? ;)

http://quotepict.blogspot.fi/2013/11/legend-says-pictorial-quotes.html

tisdag 22 april 2014

Don't you worry child

Imorgon är dagen D. Två av mina visdomständer ska "äntligen" ryka. Har skjutit upp denna dag i drygt två år nu, så det kanske börjar vara på tiden. Men samtidigt känns det väldigt overkligt att det faktiskt ska ske nu. Hade förväntat mig att jag skulle vara nervösare än nervösast, men har faktiskt hållit mig relativt lugn hittills. Har liksom inte tillåtit mig att tänka på och stressa upp mig för saken. Har bestämt mig för att det är totalt onödigt att oroa sig för detta, utan istället ta det som det kommer. Låter ganska moget, eller hur? Undrar bara om jag har lika moget tänkande i väntrummet imorgon... Har i alla fall förberett mig väl och fyllt mp3-spelaren med uppiggande och lugnande musik samt fyllt kylskåpet med flytande föda som jag har tänkt leva på i några dagar efteråt. Såå wish me good luck?

hämtad från: http://www.fascinatingpics.com/sometimes-an-image-is-worth-a-thousand-words/
hämtad från http://www.majsundesign.se/